Belangrijke winst geboekt door korfbalsters

17 oktober 2021 20:00

De dames van Prinses Irene wisten wat ze te doen stonden deze zondag, winnen. Ondanks een vlotte openingstreffer aan de zijde van Prinses Irene, bleef dat scorend vermogen de eerste helft verder uit. Zowel bij Prinses Irene als de Korfrakkers werd er maar weinig gescoord waardoor er werd gerust met op het scorebord: 2-3. Na rust scoorden beide ploegen om en om, maar daarna kon Prinses Irene de wedstrijd naar zich toe trekken en wist de 2 punten binnen te harken met een mooie 8-13 als eindstand.

Matig begin
H. van Dongen floot deze zondagmiddag de wedstrijd in waarna Prinses Irene gelijk vanuit de eerste aanval het gele mandje al wist te vinden. Door een mooie aanvallende actie maakte Gaby van Santvoort haar doorloopbal goed af. Maar ook aan de andere zijde wisten zij 2 keer te scoren waardoor het 10 minuten voor rust nog maar 2-1 stond. Er werd door geknokt aan Nisseroise kant en beloond door een zuiver schot van Annelies Thijssen. Vrij snel daarna wordt een verdedigende overtreding afgestraft door Laura vd Ven, die koelbloedig haar vrije worp binnenschiet. Na nog goede aanvallende acties en door het verdedigend dicht te houden, was de stand nog steeds 2-3 op het moment dat de rust aanbrak.

Belangrijke winst
Ook nu werd er weer direct goed en scherp begonnen aan de wedstrijd. Opnieuw door een verdedigende fout op onze aanvallers kregen de dames een strafworp mee. Gaby van Santvoort wist deze rustig binnen te leggen. In het begin van de tweede helft was het vooral stuivertje wisselen. Er werd om en om gescoord bij beide ploegen. Voor Prinses Irene deden dat Evy vd Akker en Laura vd Ven. Dat de Korfrakkers het verdedigend moeilijk had blijkt wel uit het feit dat voorgaande drie doelpunten allemaal uit verdedigende overtredingen zijn gekomen. Prinses Irene bleef goed combineren in de aanval en beloonde zichzelf door drie keer te scoren in 3 minuten tijd. Ondertussen stond er 4-8 op het scorebord. De jonge meiden van de Korfrakkers gaven nog niet op en lieten dit zien door de stand terug te brengen naar twee doelpunten verschil. Prinses Irene liet zich niet kennen en bleef het voortouw nemen deze middag. Weer een vrije worp van Evy vd Akker en een prachtig schot van Maddy van Dijk zorgden voor wat ruimte. Verdedigend hadden de dames van Prinses Irene het goed genoeg staan om deze voorsprong vast te houden en in het aanvallende vak verder uit te bouwen. Dit werd ook goed gedaan door Anouk van Grunsven en Maddy van Dijk, wat maakte dat de wedstrijd eindigde in een 8-13 stand.

Met deze punten zijn de dames weer huiswaarts gegaan. De eerste helft van de veldcompetitie zit er na vandaag op. Door de winst bij Prinses Irene en verloren punten bij de ploegen die boven Prinses Irene staan op de ranglijst, liggen de nummer 3, 4 en 5 dicht bij elkaar. Met deze stand wordt de veldcompetitie in mei weer herstart en is er nog van alles mogelijk.

Opstelling + doelpunten:
Laura vd Ven (2), Nora Schouten, Gaby van Santvoort (3), Anouk van Grunsven (2), Carolien van Santvoort, Annelies Thijssen (1), Evy vd Akker (3), Maddy van Dijk (2)

Wissels:
Josje Reijnders, Esther van Venrooij, Lisan Mikkers

Stand topklasse poule A:
1. Be Quick                                      10
2. De Peelkorf                                  8
3. Spes                                             5
4. Astrantia/ONA                             4
5. Prinses Irene                               3
6. De Korfrakkers                            0

Het tweede team van Prinses Irene speelde vandaag thuis tegen KVC. Ook zij hebben de wedstrijd naar zich toegetrokken en wonnen met 14-8. Lees hun verslag hier.

20211017_Korfrakkers-PrinsesIrene-08.jpg

20211017_Korfrakkers-PrinsesIrene-27.jpg