KORFBAL Prinses Irene 2 - Stormvogels 2 13-10

10 oktober 2021 17:30

Rita Pater

In een spannende gelijkopgaande strijd qua scores, wisten de dames van Prinses Irene 2 vandaag 2 belangrijke punten in Nistelrode te houden, door uiteindelijk met 13-10 te winnen van Stormvogels 2 uit Luyksgestel.

De dames van Stormvogels speelden een hoog baltempo, wat de kwaliteit van hun spel zeker niet altijd ten goede kwam. Ze kregen hiermee echter wel voor elkaar dat ze, tot de laatste 10 minuten van de wedstrijd, bij konden blijven qua scores.
Stormvogels scoorde de 0-1 en Sam wist uit een mooie doorloopbal meteen daarna de 1-1 op het bord te zetten. Stormvogels wist 2x raak te schieten, maar Maurie, Sam en Meike wisten met 3 prima doelpunten de achterstand weer om te buigen naar een 4-3 voorsprong. Stormvogels gaf niet op en bracht de stand naar 4-5. Kort voor rust wist Esther uit een loepzuivere vrije bal de 5-5 te scoren.
5-5 is zeker geen slechte stand om te gaan rusten, maar gezien de kwaliteiten in ons team, hadden we best wat verder voor mogen staan. Zaak om in de 2e helft hier iets aan te doen en te zorgen dat we meer gingen scoren dan onze tegenstanders.
Guusje en Mae scoorden ons 6e en 7e doelpunt, maar Stormvogels zorgde ervoor dat de wedstrijd spannend bleef en maakte de 7-6. Esther zorgde met een benutte strafworp weer voor een verschil van twee doelpunten, maar ook dit gaatje wisten de dames uit Luyksgestel te dichten door 2x van ver te scoren, 8-8. Ook Maurie scoorde van ver en zorgde daarmee weer voor de voorsprong. Stormvogels kon door een toegekende strafworp op 9-9  komen. De oranje dames wisten gelukkig in de laatste 10 minuten het kwaliteitsverschil wel in voldoende doelpunten om te zetten. Guusje scoorde 10-9 en Mae zorgde meteen daarna voor de 11-9. Maurie schoot vandaag met scherp en wist met 2 scores het gaatje naar 4 doelpunten te tillen. Stormvogels kon nog 1x wat terug doen en zorgden voor een 13-10 eindstand.
Meiden een belangrijke overwinning waardoor we mooi in het bovenste gedeelte van onze poule zijn aangeland.
Als we volgende week thuis tegen KVC nog wat slimmer spelen, gaat het ons wellicht lukken om op die mooie 3e plek terecht te komen.

Opstelling en scores: Esther van Venrooij (2x), Carlijn van de Ven, Sam van de Akker (2x), Maurie Verstegen (4x), Mae Gevers (2x), Lisan Mikkers, Meike van Doorn (1x), Guusje van de Brand (2x)
Wisselspeelsters: Kim van Schijndel en Lizan Kerkhof