KORFBAL Rosolo 3 - Prinses Irene 2 4-5

3 oktober 2021 14:15

Rita Pater

Op deze kletsnatte zondag mochten we al vroeg uit de veren om onze wedstrijd te gaan spelen tegen Rosolo 3 in Reusel. Ondanks een goede start én dat we een beduidend betere ploeg waren dan onze tegenstanders, werd het toch nog billen knijpen om de overwinning binnen te slepen. Gelukkig gingen de twee punten mee naar Nistelrode. De wedstrijd werd met 4-5 uiteindelijk over de streep getrokken.

De oranje meiden gingen prima van start en na 7 minuten stond er al een voorsprong van 0-2 op het scorebord, door een hele mooie score van Carlijn uit een korte kans en een afstandsschot van Sam. Echter na deze twee doelpunten stokte het scoren. Zowel de thuisploeg als de Prinses Irene dames wisten het gele mandje niet te vinden.
In de tweede helft wist Guusje de ban te breken door met twee mooie afstandsschoten de voorsprong naar 0-4 te tillen. Vanaf dat moment lieten we de rest van de wedstrijd onnodig spannend worden. In plaats van vertrouwen te putten uit ons veel betere spel en de voorsprong van 0-4, werden er onnodige fouten gemaakt en lieten we toe dat Rosolo vaak genoeg tot een schot kon komen, waar uiteindelijk ook uit werd gescoord. de 1-4 werd door Rosolo binnen geschoten uit een vrije worp. Esther zette daar meteen de 1-5 tegenover, maar daarna lukte het onze dames niet meer om lekker ballend de wedstrijd uit te spelen. Rosolo wist met 3 afstandsschoten  terug te komen tot 4-5. Gelukkig blies scheidsrechter Bijsterveld bij deze stand voor het eindsignaal en gingen de punten mee naar Nistelrode.
Meiden jullie mogen veel meer vertrouwen in jullie korfbaltalent hebben en dit ook uit gaan stralen. Uiteindelijk zal dat jullie helpen gemakkelijker de wedstrijden uit te spelen, minder fouten te maken en nog veel punten binnen te halen.

Opstelling en scores: Esther van Venrooij (1x), Sam van de Akker (1x), Carlijn van de Ven (1x), Kim van Schijndel, Lizan Kerkhof, Lisan Mikkers, Guusje van de Brand (2x), Maurie Verstegen
Wisselspeelsters: Mae Gevers en Meike van Doorn