Korfbalsters treffen Peelkorf

24 september 2021 8:00

Korfbal

Aanstaande zondag staat de tweede wedstrijd van de korfbalsters op het programma. Ditmaal mogen zij afreizen naar Ysselsteyn, om daar tegen de Peelkorf een zware pot te gaan spelen. Zwaar, omdat de Peelkorf de laatste jaren nogal aan de weg heeft getimmerd en haar mannetje is gaan staan in de Topklasse.

De Peelkorf is een tegenstander waar Prinses Irene al vaak tegen heeft moeten spelen, maar die vooral in promotie/degradatie wedstrijden vaak de opponent was. Hoewel in het verleden vaak door Prinses Irene aan het langste eind werd getrokken, was dit de laatste keren dat de ploegen elkaar tegen kwamen echt niet meer zo zeker. De Peelkorf heeft met hun jonge trainer Man-Kit Chan flink gebouwd aan een jong maar sterk team, en hebben hun speelwijze daarop aangepast. Met veel snelheid en een tactiek waarbij zeer kort wordt verdedigd heeft Prinses Irene het echt niet meer makkelijk tegen deze tegenstander.

Vorig seizoen speelden de ploegen nog in de zeer korte competitie tegen elkaar. De allereerste wedstrijd na de eerste Corona lockdown reisden de Prinses Irene korfbalsters ook al af naar Ysselsteyn. De punten werden toen gedeeld: met een 8-8 gelijkspel keerden de oranjehemden toen huiswaarts.

Na het gelijkspel van vorige week zullen de korfbalsters van Prinses Irene erop gebrand zijn twee punten mee naar Nistelrode te nemen. De Peelkorf heeft echter vorige week twee punten achtergelaten in Nuland en zal dus ook graag de eerste punten binnen willen slepen. Het zal dus spannend worden op het sportpark De Vlies in Ysselsteyn. Om 13.30 uur zal scheidsrechter C.H. Kerstens het startsignaal geven voor de wedstrijd. Supporters zijn gelukkig weer welkom!

Programma Topklasse A
12.40 uur Spes - Astrantia/ONA