Forse schenking voor jeugdafdeling

13 juli 2021 0:00

Vrienden Prinses Irene

Vrienden Prinses Irene is opgericht om onze jeugd van zowel korfbal als voetbal te ondersteunen. De stichting telt een kleine 200 leden, op de kop van de kantine kun je de namen zien van de leden op het “Vriendenbord”. Voor de jeugdafdeling wordt nu een aanzienlijk bedrag beschikbaar gesteld voor aanschaf van materialen.

De stichting wil met name zaken die niet uit de reguliere begroting zijn te betalen realiseren. Onlangs kreeg men vanuit het bestuur van Prinses Irene het verzoek om een zestal doeltjes, van verschillende afmetingen, netten en ander spelmateriaal te financieren.

Dit bleek een bijzonder hoge uitgave, die normaal uit de reguliere begroting van Prinses Irene moet worden gefinancierd. Toch diende men een verzoek in bij "De Vrienden", om dit te financieren. Dit vanwege de financiële schade die afgelopen seizoen is geleden door de coronacrisis en de impact daarvan voor de vereniging.

Hoewel dit verzoek dus niet geheel past binnen de doelstelling, heeft het bestuur van de stichting toch besloten het verzoek te honoreren. De motivatie van “De Vrienden van Prinses Irene” is, dat de schenking wel bestemd is voor primaire activiteiten en die mogen niet onder druk komen te staan.

Vanwege dat alles is het verzoek dus toch gehonoreerd! Inmiddels zijn de bestellingen de deur uit!