Klasse behoud voor korfbalsters

8 maart 2020 19:45

De belangen waren duidelijk voor beide ploegen voorafgaand aan de wedstrijd. Winnen voor beide teams was gunstig. Na een felle start van Swift stonden ze in de rust voor met 5-7. Na rust konden de korfbalsters de wedstrijd niet naar zich toe trekken en Swift bleef de bovenliggende ploeg. Eindstand werd 10-15.

Felle start

Swift schoot goed uit de startblokken. De schoten van hun waren zuiverder en vielen waardoor ze al snel met 0-3 voor kwamen. Prinses Irene moest op stoom komen, veel schoten die de korf niet raakte waardoor ze in tijdnood kwamen en er nood schoten gedaan moesten worden. Uiteindelijk was het Carolien v Santvoort die de korf wist de raken van ver waardoor het eerste doelpunt voor de korfbalsters op het scorebord stond 1-3. Nu was een betere fase aan de kant van Prinses Irene, na een goeie actie van Nora Schouten ronde Laura vd Ven de gekregen vrije worp netjes af. Ook Linda v Tilburg wist de korf via een korte kans de vinden en bracht de stand weer gelijk naar 3-3. Daarna was het weer Swift die 3x van ver raak schoten. Linda v Tilburg en Gaby v Santvoort konden voor rust nog net iets terug doen door van ver raak te schieten 5-6. Swift liet zien zich niet van de kaart te brengen en gooide nog een korte kans binnen. Zo gingen beide ploegen rusten met 5-7 stand.

Laatste waarschuwing

De tweede helft had hetzelfde spelbeeld als de eerste helft, alleen werd Swift fysieker en maakte overtredingen die niet hoefde. De scheids zat hier goed boven op waardoor de wedstrijd goed onder controle was. Prinses Irene kon alleen niet profiteren van de overtredingen. Het was Swift die na rust weer het heft in handen nam en schoot weer van ver raak. Na wat waarschuwingen van de scheidsrechter tegen Swift kon Nora Schouten een mooie doorloopbal afronden 6-8. Weer was het Swift die liet zien dat ze niet voor niks kwamen en schoten 2x raak van ver. Linda v Tilburg die haar 3de van de middag maakte kon het verschil iets kleiner maken. Ook Gaby v Santvoort deed nog iets terug door 2x achter elkaar te scoren 9-11. Swift schoot nog 4x raak en de laatste minuten van de wedstrijd gingen in. Annelies Thijssen schoot nog van ver raak maar dit veranderde helaas niks meer en de eindstand werd 10-15.

Een verloren wedstrijd voor de korfbalsters. Maar omdat de concurrentie Spes ook verloren heeft kan Prinses Irene zeggen dat ze volgend jaar gewoon weer in de topklasse blijven spelen. Knappe prestatie voor de meiden omdat ze met veel blessure leed zitten.

Opstelling en scores:

Laura vd ven 1x Linda v Tilburg 3x, nora Schouten 1x, Annelies Thijssen 1x, Gaby v Santvoort 3x, Evy vd akker, Carolien v Santvoort 1x, Lina v dijk

wissels:
Anouk v Grunsven, Lisan Mikkers